hephalump hephalump
271
BLOG

Płatność kartą jako wyznacznik postępu i sytuacji finansowej

hephalump hephalump Gospodarka Obserwuj notkę 17

M przeczytał na salonie, że Grecja już tak nisko upadła, że „benzynę i lekarstwa sprzedaje się już tylko za gotówkę”. Aby było jaśniej - autorowi tekstu (Amstern) chodziło o to, że nie można zapłacić kartą.

- O rany! Aż trzeba sprawdzić, czy u nas w sklepie jeszcze można. – pomyślał M

M zabrał portfel, koszyk i poszedł na zakupy do jedynego we wsi sklepu. Sklep jest mały ale dobrze zaopatrzony. M szybko wrzucił do koszyka potrzebne drobiazgi i podszedł do kasy.

- Trzydzieści sześć osiemdziesiąt (36,80 zł) – powiedziała sprzedawczyni po przeliczeniu zawartości koszyka.

- Można kartą? Zbliżeniowo? – zapytał M

- Można. – odpowiedziała kobieta, a dźwięk bip terminalu płatniczego oznajmił, że transakcja się udała.

W tym momencie do sklepu wszedł mężczyzna w wieku bliżej nieokreślonym, o twarzy mocno opalonej i zniszczonej ciężką walką z przeciwnościami losu.

- Dej mi Halinka dwa piwa i wino… Wiesz te co zwykle. – rzucił zaraz po wejściu w stronę sprzedawczyni.

Halinka bez słowa położyła na ladzie piwo i butelkę taniego wina.

- A gotówki nie masz?! – odezwała się dopiero na widok karty płatniczej podawanej przez zmęczonego życiem mężczyznę.

- Kochana. Gotówkę to ja raz w miesiącu ino widzę. – odparł spragniony piwa klient.


Inny przykład

Dziecko bardzo usilnie prosi swoją matkę o to by kupiła mu jakąś drogą zabawkę, którą właśnie dziecko zobaczyło na wystawie sklepowej.

D: Mamo, mamo kup mi tę zabawkę.

M: Nie mam pieniędzy.

D: To je weź.

M: Ale skąd?

D: Z bankomatu.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka