hephalump hephalump
248
BLOG

Straszenie Grecją z perspektywy ewentualnego wprowadzenia Euro w Polsce

hephalump hephalump Gospodarka Obserwuj notkę 14

Media straszą nas czarną wizją upadku Grecji. Jaki to straszny los czeka Greków po ewentualnym wyjściu ich kraju ze strefy euro. Emeryci bez pieniędzy na życie i leki, puste półki w sklepach, kolejki do banków i na stacjach benzynowych. Horror i późny Gierek przechodzący w stan wojenny.

Jest się czego bać. Ale na naszej „zielonej wyspie” emerytom też często nie starcza na życie i leki. I tu można by się zastanowić, czy wprowadzenie w Polsce waluty euro coś w tej sprawie zmieni. No skoro ucieczka od euro ma źle wpłynąć na sytuację greckich emerytów to może przystąpienie do euro poprawi sytuację polskich?

Większość Polaków chyba jednak nie wierzy (i ja te wątpliwości podzielam), że samo wprowadzenie euro w Polsce komukolwiek i cokolwiek polepszy. Połowa z nas nie chce euro w Polsce w ogóle, a około 20% ewentualnie mogłoby się zgodzić ale tak w bliżej nieokreślonej przyszłości. Taki sondaż widziałem kiedyś w TVN (raczej nie lobbują przeciw euro).

Ta niechęć do euro imo nie wynika wyłącznie z miłości do złotówki. Ja też obawiam się wzrostu cen po ewentualnym wprowadzeniu euro w Polsce. Sama zamiana waluty z mojej prywatnej perspektywy nic nie zmieni na lepsze. Nie wzrosną od tego płace, nie poprawi się w służbie zdrowia, nie znikną umowy śmieciowe, młodzi nie przestaną wyjeżdżać z Polski.

Dlaczego miałbym zatem zachęcać Greków do pozostania w Eurolandzie skoro sam tej waluty w swoim kraju nie pragnę?

I niech mnie pani Kopacz nie straszy tym, że w Polsce może być jak w Grecji. Bo wystarczy mi, że wiem jak jest w Polsce. 

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka