hephalump hephalump
215
BLOG

Jakie są nasze potrzeby?

hephalump hephalump Rozmaitości Obserwuj notkę 7

Podobno ponad połowa Polaków jest zadowolona ze swoich dochodów. Taka prawda... jak sondaż TNS OBOP.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-zadowoleni-ze-swoich-dochodow-Wolne-zarty-7239317.html

Ale w sumie to nie wiem jakie ma wymagania pod tym względem większość moich rodaków. Może rzeczywiście większość z nas jest zadowolona z tego ile zarabia.

Kiedyś jako początkujący, młody pracownik rozmawiałem na ten temat ze starym inżynierem z Niemiec. Było to jeszcze przed przystąpieniem do UE. On budował gazociąg, a ja robiłem pomiary.

Zapytał się mnie o to jakie są marzenia młodych Polaków, jak chcieliby żyć i jak wyobrażam sobie przyszłość po upadku komuny.

- Mam nadzieję, że będzie normalnie. Chciałbym mieć takie możliwości jak młodzi ludzie z krajów zachodu, jak Niemcy, Anglicy, Francuzi. - odpowiedziałem bez chwili wahania.

- I chciałbym sobie kiedyś kupić mieszkanie i mieć auto takie jak twoje. - dodałem.

- Na taki standard musiałbyś dużo więcej zarabiać. Nie sądziłem, że Polacy mają aż takie potrzeby. - powiedział stary inżynier.

Czasem jedna rozmowa sprowadza na ziemię.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości