hephalump hephalump
163
BLOG

Różni tacy listy piszą. Także do Papieża

hephalump hephalump Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Warto czasem słuchać lokalnego radia. A dziś przy śniadaniu warto było słuchać Radia Kraków. Wywiad z Prezydentem Krakowa panem Jackiem Majchrowskim był naprawdę interesujący. Bo czasem narzekam na wspomniane radio i na pana Majchrowskiego, ale dziś muszę pochwalić.

Spodobało mi się, że zapytany o bezpieczeństwo podczas ŚDM prezydent Majchrowski nie próbował wchodzić w kompetencje władzy centralnej. Odpowiedział krótko i dosadnie.

Jeżeli minister Błaszczak mówi, że wszystko jest w porządku, to tak jest. On odpowiada za bezpieczeństwo. „

Bardzo celny (imo) był też komentarz prezydenta Majchrowskiego do zarzutów, że wielu krakowian uważa, że władze przesadziły z ograniczeniami w ruchu i innymi środkami bezpieczeństwa podczas ŚDM:

Kraków to takie specyficzne miasto, że każda decyzja jest zła.”

Bardzo wymowne było milczenie pana Majchrowskiego gdy padło pytanie o udział Uniwersytetu Jagiellońskiego. No cóż... W sprawie TK widocznie należało się angażować.

Odetchnąłem z ulgą słysząc, że granaty, które ktoś zostawił przy szlaku koło Szczawnicy okazały się być tylko atrapami. Taki głupi żart jakiegoś wariata.

Natomiast lekko zaszokowała mnie odpowiedź na pytanie: Co prezydent Majchrowski chciałby usłyszeć od Papieża Franciszka podczas jego pobytu w Krakowie?

Trudno mi jest powiedzieć. Niektórzy pisali listy do papieża, by powiedział pewne rzeczy. To jest poniżej krytyki. To kwestia duchowej rzeczy, a nie polityki. Papież tu przyjeżdża w celach duszpasterskich i tego się trzymajmy.”

Czyżby byli tacy co na wizycie Franciszka chcieliby grać tak jak na wypowiedziach Baracka Obamy podczas szczytu NATO? Znowu czeka nas tłumaczenie co powiedział tym razem Franciszek?

Imo trzeba być totalnym zerem by takie listy pisać.

 

***

Cały wywiad z Jackiem Majchrowskim na stronie: radiokrakow.pl

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości