hephalump hephalump
923
BLOG

Znieczulica, ignorancja, a może jednak antysemityzm

hephalump hephalump Społeczeństwo Obserwuj notkę 10

Chodząc ulicami Krakowa właściwie już przestałem reagować na różne hasła pisane sprayem na murach. Czasem tylko pojawia się złość gdy ktoś zmaluje elewację zabytkowej kamienicy. Kibicowskie wpisy o "Żydach" też przestały mnie oburzać. Może to rodzaj znieczulicy, choć pewnie GW znajdzie w tym przejaw ukrytego antysemityzmu.

Tłumaczę sobie, że autorzy tych napisów tworzą je zupełnie w oderwaniu od poglądów. Że słowa tam użyte mają charakter zupełnie abstrakcyjny. A cały proceder jest przejawem wyłącznie głupoty autorów.

***

Przychodzę do biura i widzę młodego, wykształconego, który pochyla się nad mapą okolic Małkini.

- Co robisz? - pytam

- Projektuje otwór dla rozpoznania poziomu wód gruntowych. - odpowiada

- Ale nie lokalizuj otworów na terenie obozu. Nie wypada i nie ma takiej potrzeby. - zwracam uwagę widząc kropki na zielonej plamie lasu.

- Jakiego obozu? - zdziwienie młodego jest autentyczne

- W Treblince. - odpowiadam przekonany, że to powinno wystarczyc

- W Treblince? A co to za obóz? - młody jest nadal zdziwiony

- Druga wojna, holokaust.... Słyszałeś o tym? - pytam ale już z pewną dozą złośliwości.

- Oczywiście, że słyszałem. A obóz to był w Brzezince. Uczono mnie o tym... 

A ja poczułem się jakby ktoś oblał mnie zimną wodą.

***

Nie wszystko da się wytłumaczyć ignorancją lub głupotą. Bo można ludzi doprowadzić do takiego stopnia świadomości, że dadzą sobie wcisnąć każdą "prawdę". Może uwierzą nawet w to, że obozy były miejscem prześladowania Niemców, których siłą zmuszano do prac wartowniczych.

 

 

 

 

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo