hephalump hephalump
1827
BLOG

Pomnik z żelaza na cokole z gumy

hephalump hephalump Rozmaitości Obserwuj notkę 43

Najlepszy czas w twórczości Andrzeja Wajdy to imo lata 70-e. „Wesele”, „Ziemia obiecana”, „Człowiek z marmuru” to dzieła, które w mojej głowie budowały pomnik wielkiego reżysera. Oglądałem je pierwszy raz jako dziecko razem z rodzicami. I bardzo mocno udzielały mi się emocje płynące z tych filmów. Wracając do nich po latach odkrywałem kolejne wartości płynące tych dzieł.

Tak się złożyło, że wcześniejsze filmy Andrzeja Wajdy: „Pokolenie”, „Kanał”, „Popiół i diament” oraz „Lotna” obejrzałem pierwszy raz później niż te powstałe w latach 70-ych. One też wywarły na mnie duże wrażenie. Zwłaszcza męskie role Zbyszka Cybulskiego (Popiół i diament) oraz Emila Karewicza (Kanał) mocno działały na moją chłopięcą wyobraźnię. Jednak w miarę dorastania odkrywałem w filmach tych drugie , przygnębiające dno. Czyżby zbudowany w mojej głowie pomnik wielkiego reżysera stał na podstawie z gumy?

Filmy: „Pan Tadeusz” oraz „Katyń” odświeżyły budowany w mojej dorosłej już wyobraźni pomnikowy obraz twórczości Andrzeja Wajdy. Niestety obraz „Wałęsa. Człowiek z nadziei” dorobił coś na kształt pluszowego misia w ręku pomnikowego bohatera.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości