hephalump hephalump
733
BLOG

Adopcja starszego dziecka - przedszkole

hephalump hephalump Rodzina Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Jak już zapadnie decyzja i para rodziców przyjmuje dziecko w wieku >4 lat to pojawia się problem co z przedszkolem. 

Dzieci przysposobione mają pierwszeństwo w przyjęciu do przedszkoli samorzadowych, ale tylko podczas naboru na nowy rok. Jeżeli adopcja miała miejsce w trakcie roku przedszkolnego to rodzice mogą mieć duże problemy z wciśnięciem swojej pociechy do wybranego przedszkola. Tak jak inni rodzice, którzy np. postanowili przeprowadzić się do innego miasta.

Moja młodsza córka (5 lat) gdy była w domu dziecka to uczęszczała do przedszkola. Po adopcji żadne z przedszkoli samorządowych w mojej gminie nie miało miejsca by przyjąć dziecko. I gdyby nie to, że na 5 letnie dziecko po adopcji przysługuje urlop macierzyński to byłby naprawdę duży problem z zapewnieniem opieki dla Dominiki.


***

Urlop macierzyński dla matki, która adoptuje starsze dziecko jest równie ważny jak dla każdej kobiety chcącej opiekować się swoim nowonarodzonym dzieckiem. Bez względu na to jak się dziecko urodziło... Bo taki pięciolatek to też "noworodek" dopiero co w sercu i myślach urodzony.


Patrz też:


http://przysposobienie.blogspot.com/2017/01/adopcja-starszego-dziecka.html

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo