hephalump hephalump
796
BLOG

Teoria wojny partyzanckiej

hephalump hephalump Wojsko Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Na S24 pojawił się wpis wychwalający koncepcję budowy tzw Armii Obywatelskiej. Siła ta miałaby być zdolna do długotrwałej i krwawej walki z ewentualnym agresorem. I to ma być niby gwarancja bezpieczeństwa Polski.

Tym, którzy wierzą w podobne teorie chciałbym przekazać to co o partyzantce mówił mój dziadek, żołnierz BCh:

- Nie bałem się tego, że mogę zginąć w akcji.

- Bałem się, że kiedyś wrócę z lasu i zastanę spalony dom, a rodzina zostanie wymordowana lub wywieziona do obozów.

A z czasem ten lęk o życie najbliższych był coraz bardziej męczący.

Tak więc domorosłym strategom doradzałbym wziąć coś na wstrzymanie. Niech trochę uspokoją swoje fantazje.

***

Polsce nie potrzeba armii mudżahedinów. Bo zupełnie czym innym jest zapewnienie potencjału mobilizacyjnego oraz rezerw dla zawodowego wojska bez przywracania poboru do zasadniczej służby wojskowej.

***

Btw Jesteście sobie w stanie wyobrazić jaki byłby jazgot gdyby rząd zaproponował przywrócenie obowiązkowego poboru do wojska? Nawet ograniczonego.


Tekst dostępny także po adresem: http://o-nas-berrysh.pl/blog-post/view?id=53

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo