hephalump hephalump
140
BLOG

Sztuka nowoczesna

hephalump hephalump Sztuka Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Najkrótsza definicja sztuki nowoczesnej (współczesnej) wg mojej żony:

"Na scenie pojawia się nagi facet."

No tak , ale gdyby tylko o goliznę chodziło. Jest jeszcze to założenie, że sztuka (przedstawienie) ma wywołać u widza silne emocje.

A że niektórym twórcom emocje udaje się wywołać wyłącznie poprzez  obrażanie widzów i mieszanie z g...wnem wartości to... już znak naszych czasów.

***

"Plastiki" w krakowskim Teatrze Słowackiego... Daje do myślenia. Polecam

Czy ta sztuka spełnia przedstawioną wyżej definicję sztuki nowoczesnej? Owszem. Ale w tym wypadku widok aktora w wannie (wypalony artysta) mnie kojarzył się z pewnym bardzo znanym obrazem.

image

Obraz:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Death_of_Marat_by_David.jpg/640px-Death_of_Marat_by_David.jpg

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura