hephalump hephalump
606
BLOG

Opony na lato, "dobre" czy tanie?

hephalump hephalump Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Jak co roku na wiosnę zajrzałem do garażu aby popatrzeć na zestaw przechowywanych tam opon. Idzie wiosna i czas pomyśleć o zmianie zamontowanych opon błotno-śniegowych na coś o bardziej letnim bieżniku.

Niestety zauważyłem, że używane jeszcze w poprzednim sezonie opony do jednego z moich aut posiadają dosyć sporą ilość uszkodzeń (takie mamy drogi), a bieżnik też już nie powala grubością, choć opona wcale nie jest taka stara (4 lata). A dłuższe oględziny przekonały mnie, że przynajmniej dwie z nich należy bezwzględnie wymienić.

Poszukiwana opona ma rozmiar 165/65 R15 i  ma być zamontowana w małym Renault Clio. Auto nie jest demonem szos (mały silnik o mocy 75 KM) i pełni funkcję tego "drugiego" na dojazdy do miasta. "Wyścigowych" opon szukać nie będę, raczej coś z klasy średniej, a nawet raczej ekonomicznej. Bo odkąd w domu są dzieci to jednak jakoś bardziej kontroluje swoje wydatki ( mimo tego, że zostałem beneficjentem 500+).

No i zacząłem przeglądania ofert w sklepach internetowych.

Z góry założyłem, ze cena sztuki nie powinna przekraczać ~200 zł i... Okazało się, że wybór jest raczej niewielki. Jakieś produkty z dalekiego wschodu i produkowane w Polsce Kormorany oraz Fuldy.

Opon Kormoran Gamma2 (tych obecnie produkowanych) nie znam i nie mam o nich własnej opinii. Zachęcająca jest cena (poniżej 170 zł) i wygląd bieżnika (kierunkowy). Ale jaka jest ich jakość nie mam pojęcia.

Fulda Ecocontrol (made in Poland) - znam, dobrze mi się na nich jeździło, ale imo szybko się zużywa i jest podatna na uszkodzenia (cena około 200 zł).

Na opony z ChRL raczej się nie zdecyduję.

***

Coś trzeba będzie wybrać bo imo nowa opona zawsze będzie lepsza niż zużyta lub uszkodzona.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie