hephalump hephalump
11226
BLOG

Poczta dorabia sobie na mandatach

hephalump hephalump Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Przyszło mi zapłacić mandat, który otrzymała moja żona za: przechodzenie w niedozwolonym miejscu. Trudno kwestionować słuszność nałożonego mandatu, chociaż jak twierdzi żona: wszyscy tam tak przechodzą. Cóż... Może policjanci musieli wyrobić limit mandatów na dany dzień i okazja sama przyszła. Zapłacić trzeba.

Aby pocieszyć małżonkę deklaruję, że to ja zapłacę. W końcu i tak budżet mamy wspólny.

Że kwota na mandacie (relatywnie jak na mandat karny) niewielka (50 zł) to pomyślałem, że opłacę go przy okazji nadawania paczki na poczcie.

Podchodzę do okienka i mówię, że chciałbym opłacić też mandat jeśli jest na poczcie taka możliwość.

Pani z okienka mówi, że: można, ale będzie doliczona opłata za przelew w kwocie: 10 zł (słownie: dziesięć złotych).

- Dziesięć złotych!? To drogo - głośno wyrażam swoje zdziwienie kwotą doliczanej opłaty.

Pani potwierdza, że owszem drogo, ale niezależnie od wysokości samego mandatu.

- To ja jednak sam opłacę przelewem internetowym. - mówię bo szybko przypominam sobie, że bank, w którym mam konto nie nalicza dodatkowych opłat za samodzielnie wygenerowane przelewy.

- Ale wie pan, że to nie jest zwykły przelew? Trzeba wiedzieć co i gdzie wpisać. - pani z okienka jeszcze próbuje przekonać mnie do usług pocztowych.

- Jednak spróbuję sam. - mówię dziękując za propozycję.

***

Ponieważ uważam, że doliczanie tak wysokiej opłaty przez Pocztę Polską SA jest przegięciem zamieszczam poniżej krótką instrukcję jak dokonać przelewu opłaty za mandat karny poprzez bankowość internetową.

Oto ona:

- Zaloguj się do serwisu bankowego

- Idź do zakładki przelewy

- Wybierz pole przelew do Urzędu Skarbowego (przelew do US)

- Przelew ma być do US w Opolu (Pierwszy Urząd Skarbowy)

- Nr konta do przelewu przepisujemy z bloczku mandatowego lub wybieramy poprzez wyszukiwanie (Opole -> Pierwszy US w Opolu -> MANDATY). Nie podaję nr by nikt mnie nie posądzał o jakieś niecne zamiary.

- Wpisz kwotę mandatu

- W polu typ identyfikatora (dodatkowy identyfikator) wybieramy numer PESEL. U mnie automatycznie jest generowany nr PESEL posiadacza konta wiec zmieniłem na pesel osoby, na którą nałożono mandat.

- Pole okres rozliczeniowy: Zostawić puste lub z menu wybrać brak (np. 0-brak)

- Pole symbol formularza - tu wpisać: MANDATY

- Pole identyfikacja zobowiązania - tu wpisać: nr i serię mandatu (widoczne na bloczku) np. AA1234567

- Zatwierdź przelew.

- Gotowe. Jeszcze tylko na wszelki wypadek wydrukuj potwierdzenie.


ps

To co zostało podkreślone i wytłuszczone jest konieczne do wypełnienia.


hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości